Annons:
Etiketthälsa-sjukvård
Läst 1921 ggr
Emelie
3/19/10, 2:51 PM

Tandvården i Thailand?

Hur är den? Jag har sett en massa bilder innifrån tandläkarmottagningar, men aldrig besökt en på riktigt. Är det hög eller låg standard? Skulle vara roligt att höra lite om hur det funkar att gå till tandläkaren där borta osv.

/Emelie. T - Sajtvärd

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
yogflame
3/22/10, 11:39 AM
#1

Jag besökte nummer 1 i bangkok YANHEE.

Jag satte mig i tandläkarstolen, assistenten var inte så bra tyckte jag ,hon sög upp saliven med den där manicken. Tandläkaren var kines. Han var jättenoga slipade bad mig bita , slipade bad mig bita för att kolla så höl det på länge. RESULTATET vart så himla bra att det inte var sant, jag såg inte ens vad han hade lagat det syntes inte. I sverige har jag aldrig vart med om något liknande ibland ser man en ful kant på lagningen.

Jag tog bort en amalgam lagning samt att han fixade en tand som ilade, han borrade på utsidan och satte på något. Jag såg inte ens lagningarna med starkt ljus och spegel.

Så jag kan rekommendera Yanhee det är nummer 1 , alla små tandläkare och sånt som finns vet jag inte om det är bra, men går man till nummer 1 vet man ju vad man betalar för. Jag betalade 700kr för detta. Vilket jag tycker är bra. Dubbelt så bra jobb som mot sverige och förmodligen halva priset.

Yanhee har förresten allting från skönhetsoperationer osv. Dom har säkert en hemsida. Sök på yanhee.

p.s hittar du ej något ska jag kolla på mitt yanhee kort så jag stavat detta rätt.

Emelie
3/22/10, 11:49 AM
#2

Åh, det låter ju suveränt! Tänk att de är så mycket noggrannare där än här. Men med tanke på din lagning nästan inte syntes alls så lär det ha tagit länge tid än vad det gör i Sverige? Eller är de helt enkelt riktigt duktiga!? Glad

Jag har inte själv några planer på att besöka en tandläkarmottagning i Thailand, iallafall inom de närmsta åren, men det kan ju vara bra att veta hur de fungerar. Man vet aldrig när olyckan är framme!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

yogflame
3/22/10, 11:53 AM
#3

Du kan ju alltid göra en rengöring det mår man ju ej dåligt utav.

jag tror det tog rätt så lång tid 40 eller 1 timme men är osäker jag vet iallafall att min fru inte var utanför , hon sa att det tagit så lång tid att hon gått ut o handlat.

Jag skulle hellre göra ingrepp på yanhee vad det än gällde för operation.Dom lämnar också garanti vilket svenska tandläkare säger såhär- du får ej garanti därför är det så billigt vad händer om det går sönder osv.

Åker man till thailand regelbundet så blir det ju inga dyra extrakostnader eftersom man ändå åker dit.

Emelie
3/22/10, 12:02 PM
#4

#3 Ja det är ju suveränt! Får nog ta mig ett besök hos Yanhee jag med då. Får be pojkvännen gå och shoppa lite på marknaden så länge.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

yogflame
3/22/10, 12:24 PM
#5

Ja det låter som en bra ide.

lovewolf
3/23/10, 8:08 PM
#6

Min mamma fixar sina tänder varje gång hon åker till thailand. Det är billigare än i Svergie, de fixar ALLT istället för att man typ tar bort tandsten en gång och sen lagar hål nästa gång.      

Min mamma tycker att tandläkarna i thailand är bäst!

Annons:
Emelie
3/23/10, 9:46 PM
#7

#6 Ja,  det verkar vara riktigt bra tandvård i Thailand! Glad

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Upp till toppen
Annons: