Annons:
Etikettallmänt
Läst 5360 ggr
Emelie
3/22/10, 6:17 PM

Djurhållningen i Thailand!

Vad anser ni om Thailands djurhållning? Vad är eran erfarenhet av den?

Själv har jag inga bra erfarenheter av den och har sett många djur det är synd om, t.ex. hundar och katter som sitter och trängs i små burar på marknader osv.

Hittills har jag inte sett något riktigt groteskt, och är glad så länge jag slipper.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
[sstorm]
3/22/10, 6:56 PM
#1

Ush, har sett allför många bilder på små kisse katter i små små burar :(
Frågan är om de är mest synd om dem, eller de osm inte har något hem på gatan…

Emelie
3/22/10, 7:01 PM
#2

Jadu, jag tror faktiskt hundar och katter som stryker omkring på gatan har det sämre. De måste ju kämpa för att leta upp mat tillskillnad från djuren i burarna som illafall får maten serverad.

Härifrån ska jag nog adoptera en hund i framtiden:

http://www.scadbangkok.org/index.htm

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[sstorm]
3/22/10, 7:05 PM
#3

#2 jag tkr man borde avliva alla djur som är herrelösa.. Oavsett hur hemskt de låter

hejpadaj
3/22/10, 8:37 PM
#4

Jag åkte faktiskt till DRC på Koh Samui, Det är ett "djukhus" för katter och hundar dit dom kan komma för att få sjukvård. Dom får dock bara stanna ett litet tag innan dóm släpps ut igen. Där inne var det riktigt fint. Jag tror att man inte får avliva djuren hur sjuka dom än är pga. deras religion. Eller är det inte så?

Det hemskaste jag såg var en hund som bodde brevid hotellet. Jättesnäll och fin hund. En dag kom ägaren (ganska hög..) och sprakade hunden. Nu i efterhand är jag ganska glad att jag inte skrek på honom och gjore nåt som jag senare skulle få ångra..

Men jag tycker synd om hunden!

Det fanns ju såklart undantag där man var jättesnäll mot djuren. jag blev alderles lycklig när en tjej hade en hund i hamnen och kramade och klappade den :)

Hermelina
3/22/10, 8:37 PM
#5

Nä fy, vill inte ens tänka på det.. Det är så hemskt :( Hundar som har rabies, loppor och gud vet allt. Jag håller med sstorm, dessa borde avlivas.

En gång när jag sov hos min farbror som bor i Thailand hände en hemsk sak. Det är ett väldigt fint område som är omringat av en mur och vakter osv. En natt så vaknade jag och min pappa av ett högt skik. Jag sprang ut på balkongen för att titta var det var, och då sitter granhunden fast, inlirad på något konstigt vis i deras grind. Den hade fastnat med tassarna, och kroppen var helt knuten :S

Vi sprang ut för att få bort den men stackarn hade så ont och den satt så hårt fast.. Efter lirkande fick vi bort den, TACK OCH LOV. Stackarn var helmager och hade förmodligen nån sorts skabb också.. Ena tassen såg ut att vara bruten/vriden eller något.. Jag blev så himla arg på ägaren, så vi gick och knackade på på morognen, en de var inte hemma! :O Jag och farmor gick och köpte en påse mat till den och ställde ut, och den kastade sig över maten….

Sen en annan historia då.. x) Jag fick en så total chock första gången jag var i Thailand och var inne i ett stor köpcentrum. Jag fick syn på en djuraffär och blev glad och ville gå in. Men nästan inne tvärstannar jag för jag hade fått syn på alla de stackars små valparna som sitter i burar med galler som golv och trängs.. Och katterna :( Nä fy, jag vill inte tänka på det..

Emelie
3/22/10, 9:17 PM
#6

#4 och #5 Ush, ingen av era historier låter alls kul. Det här är baksidan av detta underbara land. Det kommer ta massvis med år att kunna ändra om många människors syn på djuren. Men det ska gå! :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
Diizkmedel
3/22/10, 9:28 PM
#7

Jag har varit med om rätt många djur som det varit synd om. Men hästar. Det var värre i Wachington, tror jag det var där små valpar satt i pytte burar med varson mat och vattenskål…

Men hästarna i Thailnad har det riktigt illa. Har inte sett en häst som mår bra…

That that don't kill you can only make you stonger

Hermelina
3/22/10, 9:29 PM
#8

#6 Det är ju inte bara så att Thailand är ett hemsk land i fråga om djuren, även i många andra länder så har ju djuren det lika hemskt =( Så det inte låter som om Thailand är största djurplågat landet.. x)

Emelie
3/22/10, 9:43 PM
#9

#7 Jag vet hästar i Thailand som har det bra. Men de ägs dock av en tjej som tävlar hoppning & dressyr med dem så hon är ju på en seriös nivå.

Man ser dock att de inte alls har kommit lika långt och ridningen och de rider sina dressyrprogram utan att rida hästen i rätt form. Bakbenen släpar långt efter hästen. Egentligen har inte det med djurhållningen att göra, men på lång sikt så sliter det ju på hästen dock.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

lovewolf
3/23/10, 8:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Sist jag var i thailand så handlade jag mat till massa herrelösa hundar som bodde där vi hade vårat "högkvarter" jag tror att jag handlade mat för runt 700-1000kr.

Det var en hund som jag kom att älska, första gången vi träffade honom så jagade han oss men sen dagen efteråt så gick jag fram till han med lite mat. Sen var han och jag typ bästa vänner. 

Tyvärr finns han inte mer då några snälla människor avlivade han(hos veterinär) pga att han hade hamnat i slagsmål och ej skulle överleva av skadornaGråter.

Jag har typ 400 bilder på andra hundar som jag också matade.

 Han var väldigt mager som man kan se på bilden.( kolla på hans rygg)

[sstorm]
3/23/10, 9:07 PM
#11

oh fy vad hemskt Gråter Tur att de fick lite mat av dig iaf!

Emelie
3/23/10, 9:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Denna hund träffade vi på ett par gånger i Thailand, och jag fastnade TOTALT för den. Den hade det dock ganska bra, och hade ibland fått tuggben och sånt.

Även fast hunden hade det hyfsat bra så köpte vi en dag med oss lite kyckling till den Oskyldig

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

lovewolf
3/23/10, 9:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Måste bara slänga upp en denna bilden på några hundar som jag matade väldigt mkt

Annons:
[sstorm]
3/23/10, 10:12 PM
#14

Ingen som har kort på katter? Kattfantast som jag är vill jag se hur de har de…

Emelie
3/23/10, 10:22 PM
#15

#14 Det är inte lika vanligt med katter i Thailand, men det finns!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Valkyrie
3/23/10, 10:38 PM
#16

Jag såg en hund med förlamade bakben som han släpade i marken, fruktansvärt att se… Man ville bara skjuta hunden så den slapp lida :'(

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

lovewolf
3/23/10, 10:49 PM
#17

En väldigt hemsk sak som jag själv inte har upplevt men som många av mina bekanta har, bilar kör runt och fångar hemlösa hundar med en håv, sen kastar de upp hundarna i skåpbilar och kör iväg, det ser bara så hemskt ut eftersom hundarna ej vill följa med och kanske gör llite motstånd, då får dem en spark.

Fridaaaa
3/24/10, 8:29 AM
#18

Vad jag har sett på bilder och hört och fått min uppfattning ifrån så är dem inte så jättebra direkt med sin djurhållning

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Emelie
3/24/10, 9:52 AM
#19

#18 Nej, men tyvärr ser det ju ut så i de flesta utvecklingsländerna i världen. Thailand uppmärksammas ju eftersom så många turister reser dit! :) Tråkigt men sant ..

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

J-Parnebo
3/27/10, 10:34 AM
#20

Jag har bara sett den sämre sidan av djurhållningen i thailand :/

En gång när vi var i thai så matade jag en hund en gång när vi var på stan, sen fick jag fem hundar efter mig, dom följde efter mig tills vi åkte iväg med en taxi till hotellet. kändes jätte hemskt att lämna dom, thailänderna kollade på mig och frågade om det var mina hundar.

jag önskade att dom var det :/

Annons:
Upp till toppen
Annons: