Annons:
Etikettallmänt
Läst 1431 ggr
mikaelelk
4/5/10, 10:15 AM

Nu bär det av

Då var det äntligen dax!
Haninge - Arlanda - Kiev - Bangkok - Koh Chang
Inte helt fel när man ser all snö som vräker ner.

3 veckor dykning och avkoppling.

Annons:
Emelie
4/5/10, 12:52 PM
#1

Helt fantastiskt! Du får ha det superunderbart så vill vi höra om alla dina upplevelser när du kommer hem Skrattande

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[sstorm]
4/6/10, 6:48 PM
#2

Ha en underbar resa!

mikaelelk
4/7/10, 8:16 AM
#3

När jag kommerhem? Vill ni vänta så länge?

De har ju internet i Thailand oxå… ;)

Sitter på balkongen och har precis tagit premiärdoppet i havet. Som jag har längtat.

Mtt största problem just nu är vad jag ska äte till lunch.

[sstorm]
4/7/10, 11:20 AM
#4

Ta mkt bilder nu!! :D

mikaelelk
4/7/10, 11:38 AM
#5

ska lägga ugra senare

mikaelelk
4/7/10, 3:24 PM
#6

Till lunch blev det stekt kyckling med vitlök och peppar och 2 chang att svälja ned maten med.

Nu nästa problem: Vad ska man äta till middag?

Kanske inte så jobbiga problem, men det finns ju så mycket på menyerna som man vill ha.

Annons:
Emelie
4/7/10, 6:53 PM
#7

#6 Låter smarrigt! Du får inte glömma Som Tam och Stickyrice Flört

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

mikaelelk
4/9/10, 8:18 PM
#8

är inte så förtjust i stickyrice, men Som Tam uppskattas.

Blev grillad White Snapper till middag ikväll. God, men inte den bästa jag ätit. Fisken, sallad och 2 öl gick loss på 380 baht.

Var ute och dök idag. 2 dyk inkl lunch. Tog en refreshment kurs så det var lite dyrare, 3000  baht normalt fun-dive 2500 baht. Så underbart att dyka igen. Var 2 år sedan sist. Dök med Eco-divers, kan verkligen rekomendera de för er som ska till Koh Chang.

Har oxå testat nattlivet på ön. Väldigt stillsamt jämfört med många andra ställen.
Sabay, bra mat och goda drinkar, underhålland kort men underhållande eldshow, liveband, disco, lite dyrare men trevligt, ung publik sent på kvällen när discot drar igång.
Oddies, läst mycket possitivt om detta ställe. Helt OK drinkar. Dyr mat. Riktigt dålig live-band ikväll, vet inte hur ofta de byter men nu var det 3 trötta killar som gjorde om gamla hitts till dansbandsmusik och försökte efterlikna orden i låtarna, tror inte de kunde många ord på engelska. Hade heldre sett att de gjorde allt på Thai, för det var riktigt dåligt.
Flickbarerna, samma som på alla andra ställen, mycke sprit, ofta uttråkade flickor som spelar 4 i rad och andra spel med packade turister.

Jaja, det får vara allt för ikväll.

På återseende

Emelie
4/10/10, 2:00 AM
#9

Det låter ju underbart med dykning. Jag har själv alltid varit intresserad av havet och dess invånare, och en dröm jag har är att någon gång få dyka. Dock tror jag inte att jag skulle klara av det då jag har en lite mildare form av klaustrofobi, så snorkling får duga för mig.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Upp till toppen
Annons: