Annons:
Etikettaktuellt-i-thailand
Läst 2127 ggr
rostigballong
2010-04-13 18:27

Songkran Thailands nyår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Songkran Thailands nyår
Mest känd som "vattenfestivalen", men detta är faktiskt det traditionella thailändska nyåret.
Songkran firas under ett antal dagar i samband med det thailändska nyåret och den helt klart roligaste delen i firandet är dagen då du kan hälla vatten över alla du möter.

Annons:
Emelie
2010-04-13 19:39
#1

Åh, jag har aldrig varit nere under Songkran, men jag hoppas få uppelva det någon gång.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

rostigballong
2010-04-13 20:27
#2

#1 Det är superkul,hoppas du får uppleva det någon gångSkrattande

DesireEsmeralda
2010-04-14 16:29
#3

Haha! Jag var pa det igar och det var hysteriskt roligt! Men man vill nog vara pa en o (island) och inte i bangkok dar de haller vatten pa varandra i flera dagar. En dag racker gott o val. Flört

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

rostigballong
2010-04-14 22:09
#4

#3 hahah,fick du mycket vatten över dej då?

vart i bkk befinner du dej nu ? Glad

mikaelelk
2010-04-16 13:03
#5

1 dgr är jättekul, dricker öl från morgon till kväll och krigar med alla. Men att de ska hålla på i 3 dgr, + att många startar en eller 2 dgr tidigare, bara för att göra det på riktigt. Det blir lite för mycket för mig. Har varit dyngsur i 5 dgr nu…

Men det är roligt här på Koh Chang att det är mycke Thai som kommer hit och firar högtiden.

Men nu är det slut på spektaklet och allt är tillbaka till sitt vanliga lugn igen.

rostigballong
2010-04-18 21:36
#6

# 5 jag håller med dej,5 dgr kan va lite mkt ,men det är roligt

var det mycket ös?

Annons:
mikaelelk
2010-04-22 20:36
#7

Nu visar det sig att Koh Chang har någon speciell dag här imorgon 23:e, precis som Pataya har den 19:e. En extra dags firande med vattenkrig. Vet inte om jag uppskattar det så mycket. Men det e klart, man måste ju hålla traditionerna igång. Det e klart att jag ska leka imorgon…

Kvällen kommer att avslutas på Sabay-bar men en konsert med ett stort reggeaband, T-Bone. Någon som hört dem spela tidigarer

SammyH
2010-04-27 13:41
#8

Det var typ 5 år sen jag senast upplevde songkran och jag saknar det. Det fiins bara 2 saker som irriterar mig under dessa dagar och det är antalet människor som blir skadade och folk som fattar att man inte kastar vatten på kvällen när allt är "slut" haha. Annars är detta bland de roligaste tiden på året.

/Sammy H, medarbetare på Thailand i fokus.

Upp till toppen
Annons: