Annons:
Etikettallmänt
Läst 8155 ggr
queenlinnea
2011-02-22 20:37

Hur vanligt med ''exotiska djur'' på hotellrummet?

Hej!

Nu har vi planerat att spendera två veckor i Thailand någon gång nästa år. Vi funderar bland annat på Krabi och Koh Lanta!

Min fråga är då, hur vanligt är det att till exempel ödlor och andra djur kryper på väggar och golv i hotellrummen? Jag är förståss fullt medveten om att det finns djur och hela faderullan, så inte för det. Jag är mest nyfiken och vill veta lite mer :-)

/Linnea

Annons:
Emelie
2011-03-03 01:06
#1

Små geckoödlor kommer du få se en del av! ;) De gillar att sitta i taket och på väggarna inne på toaletter och sånt.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

JenD
2012-03-26 07:13
#2

Det beror helt på typ av boende man väljer. Bor man på billigare hotell eller bungalows får man vara beredd på en liten ödla eller två inomhus. Myror händer också. Bor man på ett stort hotellkomplex "i stan" så är väl inte risken så stor. Små-ödlorna finns dock mest överallt. Dom kommer fram efter solnedgången och sitter gärna på balkongen under lampor och jagar. Inte ett dugg farliga dock. Dom är supersöta! Jag har inte sett något farligt/äckligt djur inomhus under mina 9 månader här och har bott på många olika ställen.

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

 

Diizkmedel
2012-04-01 12:51
#3

Kackelackor finns, det är inte super vanligt, men ibland har man otur och då kan rummet krylla av kackelackor. Det har bara hänt mig en gång och då flyttade vi. Men en och annan kackelacka får man stå ut med. Och geck ödlor (den lillla "rasen" av gecko) Kan dock smyga in ibland. Och då blir man super glad, för dem håller mygg, flugor, myror och andra små äckliga flygfän borta. Så om du har ngr på rummet, fös inte bort dem, dem kommer INTE gå ner i sängen :P

Man ska ALLTID skaka ur skorna innan man tar på sig dem, och jag brukar även skaka mina kläder.

Och när du ska gå och lägga dig, kolla ALLTID under täcke och kudde :)

That that don't kill you can only make you stonger

Upp till toppen
Annons: