Annons:
Etikettallmänt
Läst 2091 ggr
MinnaJosefin
2015-11-10 11:05

koh samui eller kata beach?

Hej! 

Jag, min sambo och son på 4 år ska till thailand i 2 veckor i januari, det blir första gången för oss i det landet. Så precis som rubriken lyder, har någon erfarenhet av koh samui eller kata beach? eller kanske både och? :)

Annons:
[Jimmy.L]
2015-11-10 11:19
#1

Var till Kho  Samui för ca 15 år sen.

Jalking
2015-11-15 21:00
#2

Varför inte en vecka på varje ställe? Enklast är nog att fixa detta genom en resebyrå, men det går nog att ordna på egen hand också.

Jag har inte varit på någon av dessa platser, men jag har erfarenhet av att byta plats. Min första Thailandsresa bestod av 1 vecka i Ao Nang och 1 i Kao Lak. Ganska olika platser, men jag tyckte om dem på olika sätt.
Jag gör gärna en sån resa igen, dvs delar tiden mellan olika platser.

[Jimmy.L]
2015-11-16 08:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#3

En vecka räcker inte om man vill uppleva  Kho  Samui, jag var där 2 veckor och hann knappt se hela ön. Tips på vad man kan se, Farmor och Farfar stenarna, den 12 meter stora buddhastatyn vid Choeng Mon ser man även från flygplanet, den mumifierad munken, apor som plockar kokosnötter, bada vid vattenfallet, thai boxning, finns även ett zoo på ön. 

Den stora badstranden på huvudorten är rätt grund på vissa platser och lämplig för barnfamiljer. Gör även båtutflykt till Koh Tao helt fantastisk ö.

MinnaJosefin
2015-11-16 14:19
#4

Vi funderar på att köra 1 vecka var på 2 olika ställen, men då vi är sugna på koh samui kanske vi ska stanna där bara, om det nu blir ont om tid med bara 2 veckor… det är ju viktigt att stranden är bra och rätt grund med tanke på sonen på 4 år, så det är ju prio 1. Jimmy.L, vet du hur det är med boende, finns det något bra ställe du kn rekommendera? Vi skulle gärna bo i en bungalow på stranden, men vet inte riktigt var i koh samui vi ska placera oss isf :) Sen har vi som sagt inte bestämt oss än, vi funderar även på Kata beach, men har fått för oss att där är rätt fullsmockat med svenskar i januari? Fast det är det kanske på koh samui också? Tack för era svar! :)

[Jimmy.L]
2015-11-16 14:51
#5

#4 Jag bodde vid Chaweng Beach, där ligger ju hotellen väldigt tätt men även hotell med bungalow fanns. Jag bodde vid lilla Chaweng Beach.

Det finns även andra stränder på ön och hotell om man inte vill bo så centralt, shopping gör man vid huvudstråket vid Chaweng . Svenskar finns där med men nog inte lika mycket som på Kata beach.

Prova sök hotell på länken

http://www.kohsamui.nu/boende.php#.VkndsXYvfIU

Bara jag här
2023-04-27 12:19
#6

Turist träsken är inget för mig.

Man 50+ som bor här i Norra Thailand.

Annons:
Upp till toppen
Annons: