Annons:
Etikettallmänt
Läst 1341 ggr
Emelie
2010-03-24 09:55

Posta hem varor?

Är det någon som vet hur mycket det kostar att shippa/posta hem varor från Thailand till Sverige? Vad kan det kosta per kg?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
DesireEsmeralda
2010-03-24 12:15
#1

Jag hittade den här sidan där man ska kunna räkna ut det själv om man skickar med posten men jag förstod inte riktigt vad det innebar.

Längst ned i denna tråd står det att man kan skeppa iväg 15kg för 400kr men då tar det 2 månader…

Någon annan kanske vet bättre? Glad

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Emelie
2010-03-24 12:34
#2

#1 Tack! Jo den sidan har jag också varit inne på och fattade i stort sett ingenting Oskyldig Ska kolla upp den andra!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

neemee
2010-03-24 15:16
#3

Jag som Thailändare tycker inte det är så kul att posta hem saker. Antingen tar det som ni sa, två månader. Eller så kommer det inte fram. Skrev likadant i min blogg om det. Rekommenderar att skippa vanliga resväskor helt och packa i dessa stora hållbara (och superlätta) shoppingbagsen. Vet ni vilka jag menar?

Sist vi var där så hade vi en sådan bag var på 20 kg. Fick plats med mängder med shoppingfynd. Och sedan hade vi  en mindre sportbag som handbagage.

Visserligen så kan man inte lägga i ömtåliga saker… i såfall kan man "bädda" in dessa i mitten. Funkade bra för oss.

Med vänliga hälsningar

Suwannee "Nee Mee"

 

Thumbnail

 

 


#
Är skribent hos ett företag som har samarbete med Google.

# Är skribent för tidningen MF ( Månadens Företag)

# Är även Artikelförfattare och Medarbetare här hos Thailand.ifokus.se

 

Bedriver även NeeMee FOTO & FILM Produktion.



Emelie
2010-03-24 15:32
#4

#3 Tråkigt om saker inte kommer fram som de ska.

Sist gjorde vi som du tipsade om och struntade i vanliga resväskor. Vi hade istället två vanliga träningsbags med oss, men ändå fick vi något kg övervikt.

Jag vill kunna shoppa mer än vad som får plats i dessa väskor och därför vill jag posta hem sakerna Oskyldig

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Upp till toppen
Annons: