Annons:
Etikettflyg
Läst 2544 ggr
Emelie
2010-03-18 17:25

Vilket flygbolag väljer du helst?

Som rubriken säger, vilket flygbolag väljer du helst?

Själv har jag bara åkt med Thai Arways till Thailand men  SAS, Finnair och Emirates styr ju även de sin kos till "léendernas land". Det är svårt att avgöra vilket jag helst skulle välja eftersom jag bara åkt med Thai Arways men jag skulle gärna testa Emirates då jag bara hört gott om dem.

Så vilket flygbolag väljer du? Glad

/Emelie. T - Sajtvärd

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
[sstorm]
2010-03-19 23:17
#1

Själv har jag bara flugit med SAS, men de flyger ju inte till Thailand längre, och dessutom så har jag inte varit i Thailand… än iaf ;) Mitt första andra bolag än SAS kommer bli Air France då jag flyger till Paris! Får se hur det blir.

Annars blir de väl SAS då, har bara positiva erfarenheter av dem :)

Emelie
2010-03-20 11:28
#2

#1 Jaha, åker inte SAS till Thailand längre? Förvånad

Air France vill jag varna för, jag har själv bara RIKTIGT dåliga erfarenheter av dem.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[sstorm]
2010-03-20 13:52
#3

#2 nej, de gör de inte :( Så kan inte flyga billigare heller dit längre… Det var ju inte jag som valde flygbolag, utan min franska lärare, vad har du för dåliga erfarenheter? Kan vara intressant att veta och kanske tänka på de inför att vi ska åka!

Emelie
2010-03-20 14:15
#4

#3 De var mot oss allmänt otrevliga, inte alls tillmötesgående och vägrade att svara på frågor. Vi mellanlandade i Paris när vi skulle vidare till Guadeloupe, och missade flyget p.g.a. strejker osv. Vi fick gå 4 km på en motorväg med en massa bagage m.m, släpandes efter oss. Hade de kunnat fixa bättre transfer hade det aldrig behövt hända. Att vi hade missat plantet struntade dem prompt i och ville inte alls boka om våra biljetter. Det var även något strul med min fasters namn i passet, och de hade slarvat bort något viktigt dokument. Nej, inte alls trevliga och hjälpsamma som man tycker att flygbolagspersonal borde vara.

Angående transfern så tror jag inte att det var Air France ansvar, men det ingick i mina dåliga intryck av demOskyldig

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[sstorm]
2010-03-20 14:44
#5

#4 hahaha! de lät ju positivt! Dessutom är jag anmäld i ett felstavat namn, jag kanske blir hemma då…

Emelie
2010-03-20 22:26
#6

#5 Ohnej, är du? :O Hoppas du kommer med ändå.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
[sstorm]
2010-03-20 22:27
#7

#6 japp, heter tydligen Sanna Snaul Storm ;) HAHA!

Emelie
2010-03-20 22:30
#8

#7 Haha! Air France är knepiga, men good luck!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

lillsandra
2010-03-22 14:04
#9

thai ariways men skulle även kunna flyga med ba

Emelie
2010-03-22 14:05
#10

#9 Vad är ba? Tungan ute

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

lillsandra
2010-03-22 14:08
#11

british airways=ba

Emelie
2010-03-22 14:11
#12

#11 Jaha, det har jag aldrig själv åkt med.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

lillsandra
2010-03-22 14:13
#13

jag tycker de e himla bra. vi brukar flyga med dem till både london o usa.

Annons:
bea28
2010-03-22 15:58
#14

vi åkte med austrain air när vi skulle dit. Dom var helt okej faktiskt :)

 Om jag skulle få välja helt fritt bland alla flygbolag hade jag nog helst velat åka med Thai airways, dom verkar bäst!

Emelie
2010-03-22 16:16
#15

#14 Austrian Airlines har jag aldrig hört talas om. Hade ingen aning om att det var så många bolag som flög till Thailand Glad

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

bea28
2010-03-22 16:44
#16

#15 hehe okej :) Och jag som trodde att det var ganska vanligt att resa med Austrian air, då jag har hört att många mellanlandat i Wien ^^

Thailand är ju ett av svenskarnas favorit-resmål, så det är väl inte så konstigt att det finns många flygbolag som tar oss dit! Och tur är väl det att det finns många bolag att välja mellan, annars hade det blivit lite trångt på flygen ;)

Emelie
2010-03-22 17:30
#17

#16 Det hade inte bara blivit trångt, det hade nog blivit dyrare biljetter också då folk skulle "slagits" om platserna mer Flört

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

DesireEsmeralda
2010-03-22 18:07
#18

Jag kommer att åka med Finnair så jag får återkomma när jag är hemma igen ang dem. Valde mellan de och Qatar Airways bla. QA är ett av fyra (?) femstjärniga bolag i världen, så det hade nog varit trevligt, men däremot inte väntetiden på över 12 timmar på natten i Doha…=/ Men nu är det bara en timme i Helsingfors + att jag är framme i BKK kl två på dagen. Cool 

Air France har inget bra rykte, vilket de förtjänar väl! Ofta onödigt dyrt och mycket otrevlig personal. Har hört om vissa som har varit nöjda, men de flesta verkar inte vara det.

Sstorm:  Jag vet inte hur det kommer att vara i ditt fall, men jag skulle rekommendera att kontakta dem och ändra namnet. Många flygbolag informerar när man bokar biljetter att om namnet blir felstavat, kan man riskera att inte komma med…Obestämd

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Emelie
2010-03-22 18:20
#19

#18 Jag ser fram emot att höra vad du anser om Finnair! Glad Alltid kul att få lite info om olika flygbolag osv.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[sstorm]
2010-03-22 18:54
#20

#18 det är som sagt inte jag som ordnar denna resa, utan min franska fröken! hade ja fått valt hade vi flugit med SAS, de var de hon valde emellan..

Annons:
Emelie
2010-03-22 18:58
#21

#20 Kan du inte be läraren ringa och fixa till namnet? Skulle inte vara kul om du fick stanna på Arlanda/Bromma/Skavsta.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[sstorm]
2010-03-22 19:04
#22

#21 har bett henne om de, vet dock inte om hon fixat de, fick en lapp idag om inbetalning, och där har hon, åter igen, skrivit Sanna "Snaul" Storm

DesireEsmeralda
2010-03-22 19:09
#23

Vi får hoppas att det går bra. Jag kan tänka mig att det inte är nån större fara iom att ni ska åka inom EU. Glad (Ville bara tipsa eftersom jag såg det nu när jag beställde biljetter senast.)

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

[sstorm]
2010-03-22 19:18
#24

#23 ja, förstår de, jag hoppas på att allt går bra :)

lovewolf
2010-03-23 20:15
#25

Thai airway  eller så hette det Thai air   , det brukar ajg iallafall flyga med

Lottis-Gottis
2010-03-23 20:56
#26

Fin Air flög vi med sist och det var helt okej =) Vid förseningen i Bangkok med 5 timmar och en kvart så fick vi Transfer till Hotell Novatel ett femstjärnigt lyxhotell, med mat i mängder och hotellrum. Det var till alla som skulle hem med Fin Air.

Maken har även åkt med Thai air och varit nöjd.

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Upp till toppen
Annons: