Annons:
Etikettallmänt
Läst 1590 ggr
Emelie
3/19/10, 3:16 PM

Vad skulle du inte vilja glömma hemma?

Vad skulle vara den absolut jobbigaste saken att glömma hemma inför en Thailandresa. Pass och pengar är självklara saker så jag vill veta lite mer personliga saker.

Själv skulle jag aldrig klara mig utan min mobil, och inte heller utan tofsar till håret. Dock är det ju inte särskilt svårt att köpa nya tofsar. Knepigare är det med mobilen Flört

/Emelie. T - Sajtvärd

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
[sstorm]
3/19/10, 6:34 PM
#1

plånboken! jobbigt läge!

Emelie
3/19/10, 6:37 PM
#2

Fast plånböcker är jättebilliga i Thailand så det är inga problem att köpa en ny ;) Men du kanske menade pengar, visakort, ID osv?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[sstorm]
3/19/10, 6:41 PM
#3

#2 ja, de innuti plånisen! haha

Emelie
3/19/10, 6:42 PM
#4

#3 Haha, jag antog nästan det! Jag köpte minst 4 plånböcker när jag var i Thailand sist.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

SammyH
3/19/10, 8:22 PM
#5

Mobilen, Plånboken och PASSET(VIKTIGAST AV ALLT, DET ANDRA GÅR ÄNDÅ ATT KÖPA I THAILAND) Förvånad Skulle få fnatt om jag hade glömt det hemma och inte hade varit på flygplatsen i god tid.

/Sammy H

/Sammy H, medarbetare på Thailand i fokus.

Emelie
3/19/10, 8:33 PM
#6

#5 Skulle varit typiskt dig att glömma de viktigaste sakerna ;)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
Emelie
3/22/10, 6:28 PM
#7

Putt

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

pigelina
3/22/10, 10:18 PM
#8

haha Kameran och mobilen skulle jag inte kunna vara utan:P

Passet, baknkort, pengar mm får mamma och pappa ta hand om, kommer bara tappa bort annars(a) (vet inte enns om man kan ta ut pengar från bankkort utomlans^^ för har inte provat:P)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Emelie
3/22/10, 10:23 PM
#9

#8 Jodå, i Thailand funkar det iallafall! :) För oss kostade det 40 svenska kronor varje gång vi ville ta ut pengar.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

pigelina
3/22/10, 10:27 PM
#10

#9 oj, ska inte ta ut pengar om jag åker dit då:O kommer inte haa kvar några^^ får ju bara 1000 kr varje månad;) bättre att ta ut i sverige(a) och växla:P (om man kan)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Emelie
3/22/10, 11:06 PM
#11

#10 Ja, fast det negativa med att ta ut pengar innan är att man kanske blir rånad eller tappar bort dem. Då är alla pengar borta ;)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

pigelina
3/23/10, 12:02 PM
#12

#11 jo iförsej^^

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Diizkmedel
3/23/10, 4:18 PM
#13

Kameran, badkläder, många linnen och shorts! (stavning?)

That that don't kill you can only make you stonger

Annons:
Emelie
3/23/10, 4:31 PM
#14

#13 Nej kameran skulle vara absolut värst! Badkläder och sånt är ju så billigt där som tur är! :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Lottis-Gottis
3/23/10, 9:00 PM
#15

Pass. Kamera, kontokort, astmammedicin……

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Emelie
3/23/10, 9:26 PM
#16

#15 Åh herregud! Jag glömde säga astmamedicin. Och sen skulle jag inte vilja glömma p-piller heller (men det är lite hemligt Oskyldig).

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

mikaelelk
3/23/10, 9:41 PM
#17

Det mesta i medicinväg finns att köpa på apoteken. Och mycket billigare än här hemma. Så det är inte hela bärden.

Uttagsavgiften på bankomater i Thailand är 150 Baht. Men istället så har ni mycket bättre växelkurs. Tar ni ut lite större summor så lönar det sig.

Emelie
3/23/10, 9:54 PM
#18

#17 Jo fast just receptbelagda mediciner som man "går på" kan ju vara bra att ta med sig. Även om det säljs astma medicin på apoteken så är det kanske inte just den som man fungerar bäst på själv.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Lothar
3/24/10, 9:05 AM
#19

Egentligen så finns ju allt man behöver att köpa där, det är väl då mer personliga saker, jag har ju linser och tex tråkigt att glömma ett extra par om man skulle ha sönder en lins, fast å andra sidan har de linser i Thailand med…

Men som #18 säger personligt utskrivan receptbelagda mediciner, ppiller är väl det enda som jag äter kontinuerligt dåSkäms

Första gångerna vi var så packade vi ALLDELES för MYCKET och tyvärr har jag en tendens att fortfarande göra det…man har sina favvisklänningar/shorts osv, och vill ha med dom….men jag lär mig för varje gång, och nästa år när vi åker utan ungarna så SKA jag verkligen ha med mig LITE saker (tror jag …)

maria

Emelie
3/24/10, 9:53 AM
#20

#19 Haha, du är precis som jag när det gäller packningen! Jag är alldeles hopplös när det gäller att packa i så lite kläder och saker som möjligt.

Nästa gång blir det minimal packning så jag får hem så mycket som möjligt sedan.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
neemee
3/24/10, 3:25 PM
#21

Mitt personliga jobbiga läge  är att glömma min killes mediciner. Han har kronisk lungsjukdom. Och även mina personliga hudvårdsprodukter. Det finns ju att köpa där. Men att leta sig fram till en butik ( typ seven eleven) och sedan hitta bra produkter på studs. Det är svårt när det för det mesta bara finns "whitening" produkter till hands.

Jag gjorde en miss och köpte en sådan produkt då mitt egna var slut. Det var inte så roligt då min känsliga hy reagerade på det. Och blev istället röd.

Men vi reste ner med enbart mediciner, privata medicinska hudvårdsprodukter, pengar, pass, viktiga papper, hårtork och mina svinborstar. Det fick plats i en stor handväska. Sedan köpte vi allt när vi kom fram. Kläder är ju inga problem att hitta billiga och bra.

Med vänliga hälsningar

Suwannee "Nee Mee"

 

Thumbnail

 

 


#
Är skribent hos ett företag som har samarbete med Google.

# Är skribent för tidningen MF ( Månadens Företag)

# Är även Artikelförfattare och Medarbetare här hos Thailand.ifokus.se

 

Bedriver även NeeMee FOTO & FILM Produktion.



Upp till toppen
Annons: