Annons:
Etikettväder
Läst 1485 ggr
Ceciliaolucifer
3/31/10, 4:31 AM

Tsunamin..

Jag undrar om ngn här inne var nere i Thailand då tsunamin svepte över landet?

Eller ni som var på hemmaplan då det hände, förlorade ni ngn anhörig? vän?

Annons:
mikaelelk
3/31/10, 7:34 AM
#1

Jag miste 2 bekanta men ingen nära vän. Så jag "klarade" mig ganska bra.

Jag var nere i Thailand 2 månader efter Tsunamin. Jag besökte då Koh Tao. Det enda som märktes av katastrofen var att turisterna pratade lite om det.

Jag funderade på att avstå från denna resa pga vad som hänt. Men jag kom fram till att landet behöver de inkomster som turismen ger. Så jag åkte ner.

J-Parnebo
3/31/10, 11:35 AM
#2

Jag skulle åka ner dagen efter till Thailand, men dom ringde på en gång och berättade allt.
Men vi miste några  thailändare som vi kände ganska väl :/

[sstorm]
4/1/10, 2:12 PM
#3

Den ända som jag kände som var där flög hem dagen innan, tur de!

Hemskt för alla er som miste bekanta, vänner etc

Emelie
4/1/10, 5:36 PM
#4

Vi kände Pigge Werkelin med familj som var där. Tyvärr klarade sig varken hans fru eller hans två söner.

Vila i frid alla människor som omkom i katastrofen.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Peregrin
4/4/10, 6:46 PM
#5

Min "moster" var där, och min kusins "dagfamilj" bor på Phuket/Patong dock ganska långt upp längs berget ditt tsunamin inte hade nått.

Mormor och morfar skulle åkt dit två dagar efter tsunamin, men det blev inget av den resan. Mormor hade nog lite av en depression/livskris efter detta för min morbror och kusin åkte dit några veckor efter tsunamin och såg hotellet de skulle bott på, helt bortspolat av vattenmassorna i Kata (tror jag det var) dessutom som mormor sa, när vågen kom så skulle de legat på stranden och skulle inte ha någon chans att ta sig därifrån.. Hade tur gissar jag.

En familj bekant genom min brors dansande var därnere.. mamman försvann och dottern (som dansade) förstörde sitt ena ben så karriären som många såg försvann.

Upp till toppen
Annons: