Annons:
Etikettallmänt
Läst 1244 ggr
[Mova]
2010-04-06 12:37

Hjälp med drömresa?

Åh vad glad jag blir att thailand har kommit till iFokus :)

Jo så här är det. Jag och min sambo funderar på att åka till Thailand i jan/feb 2011 (då det är finast väder för strand vistelse). Men vi har aldrig varit där och heller aldrig rest "själva". Därför behöver vi massa hjälp med våran dröm resa.

När är bäst att åka till thailand? Vi funderar på januari eller februari. Vi vill vara borta i två eller tre veckor. Det vi vill göra där nere är att sola, bada (på en jätte fin strand) shoppa. Äta god mat (helst utbud av mycket vegeterisk mat/ fisk.) Kanske gå på en bar någon gång. Gärna ett ställe där man kan få massage, fixa naglar och andra skönhets saker. Gärna också båtutflykter och ö utflykter.

Vi vill nog helst bo på ett och samma hotell. Vi vill ha förbokad transfer från flygplats till hotellet. Hotellet ska vara fint men behöver absolut inte vara fem-stjärnigt. Vill gärna att frukost ska ingå i hotellet men att man äter lunch och midda ute på många olika resturanger. Vi vill gärna ha förbokat hotell innan vi åker till thailand. Och att allt ska vara "billigt" som alla säger att det är i thailand (mat, shopping, utflykter m.m.)

Resan får gärna inte vara allt för dyr den heller :) Hur mycket pengar kan man räkna med att det går åt om man tänker 2-3 mat mål om dagen för två pers. Lite shopping varje dag utflykter, frukt på stranden m.m.

Någon som har förslag på vart vi kan åka och bo? Kanske tilloch med ett förslag på redan färdig charter resa? Vi väljer att åka på "fegis" resa nu när vi ska dit första gången. Nästa gång kanske vi inte bokar hotell i förväg men vi vill gärna göra det denna gången. Hade vart roligt med nära till en stor stad också. Tips på mina frågor mottages tacksamt. Och berätta gärna lite om Thailand :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: