Annons:
Etikettallmänt
Läst 2230 ggr
pigelina
2010-04-30 23:02

Thailand 2 veckor?

Är 2 veckor i thailand förkort tid?:)

Mina föräldrar tycker det är förlångt att åka dit, endå har dom gått med på Florida, så lång skillnad kan det ju inte vara:P

Något ställe ni skulle rekomendera att vara på och flygbolag mm?

Det är första gången våran familj ska åka på en semester lite längre bort:P vi har förut vart i turkiet, tunisen, spanien mfl.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Annons:
Emelie
2010-04-30 23:57
#1

Nej 2 veckor borde vara alldeles lagom, men stannar ni mindre än 2 veckor så kommer ni defenitivt att känna att ni skulle behöva mer till. 2 veckor är som sagt alldeles lagom, för då hinner man börja längta hem samtidigt som man känner att man hinner göra allt det man vill göra i det underbara landet Thailand! :)

Vart man ska åka beror ju lite på vad man vill få ut av sin semester. Vill man ligga på stranden skall man åka till södra Thailand, och vill man mer uppleva storstadspulsen och en riktig shopping så är det Bangkok (huvudstaden) som gäller. Vill man uppleva lite allt möjligt (dock ingen strand), så är Chiang Mai en lagom stor stad där du finner allt du vill ha, men i lite mindre format än Bangkok. Där finns också närheten till djungeln och dess vattenfall m.m

Vilket flygbolag man ska välja att åka med är ju också olika på hur kräsen man är m.m, men jag skulle rekommendera Thai Airways.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

pigelina
2010-05-01 00:03
#2

ok:)
Får väll visa mamma och pappa ditt svar sen;)

vi hade nog tänkt sol och bad bara:P
Fast typ shoppa dom/den sista dagen, vet andra som vi känner som gör det:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Emelie
2010-05-01 00:06
#3

#2 Ja det får du göra! :)

Jo, men jag tror Phuket och omgivningarna skulle passa er perfekt om ni både vill ha strand och shopping. Jag har själv aldrig varit med söderut än Pattaya, så jag vet inte riktigt vad den delen av Thailand har att erbjuda men någon annan kan säkert svara på det! :)

Man kan ju också göra så att man åker till Bangkok och shoppar de sista dagarna, men det kanske var det ni hade tänkt?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

pigelina
2010-05-01 00:08
#4

#3 haha ok:P

Jo bangkok dom sista dagarna har jag iallafall tänkt, tror inte mina småbröder vill missa att shoppa billiga kläder häller;)
särklit eftersom båda är märkes"nördar" eller vad man kan kalla dom(a)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Valkyrie
2010-05-01 00:28
#5

Jag var i thailand i 3 veckor men 2 veckor blir ju perfekt =)

först var vi i phuket i en vecka och 2 veckor på ett annat.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

[Malin]
2010-06-03 23:58
#6

Jag skulle säga att 2 veckor är helt lagom! Det hade jag valt, i alla fall första gången :)

Annons:
Lottis-Gottis
2010-06-12 20:40
#7

Jag tycker definitivt ni ska satsa å Phuket. Kamala Beach var fint och billigt. Vi bodde på Deng´s en svensk som hade det, Hade vi inte farit runt så hade vi stannat fler nätter där.

Khao Lak är oxå att rekomendera.

Att stanna i Bkk och shoppa de siste dagarna är ett måste Flört

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

pigelina
2010-06-13 12:43
#8

ok:)

Ska visa denna sida för mina föräldrar;)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

ddaniellasandberg
2010-06-18 23:00
#9

Hej ! nej jag tycker att två veckor är fullt lagon, jag var där i januari med min familj i två veckor, två veckor är lagom för att det är så långt dit och det tar rätt så lång tid att vänja sig vid tidskillnaden, 6 timmar.

Vi va i Kamala Beach, ett jättegulligt och lugnt litet sammhälle inte långt alls ifrån alla stoa shoppingställen. högst en kvart med taxi. Vi bodde på Kamala Beach sunwing resort, det var verkligen jätte bra, rekommenderar det starkt, 7 pooler, jätte fin resturang samt jättefint poolområde, jättefina rum också.

det är inte jättedyrt men samtidigt väldigt fint och trivsamt,trevligt personal och allt.gångavstång till kamala, själva lilla sammhället, där dom har 7eleven och mataffärer om man inte vill äta på resturang.

rekommenderar det verkligen. pusshej :)

ddaniellasandberg
2010-06-18 23:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

plus att hotellet kamala beach sunwing resort ligger på stranden mer eller mindre, utan en massa ljud därifrån dock. när man går ut bakvägen från hotellet så kommer man ut direkt till stranden, klart vatten, jättefint. så man kan lixom välja om man vill bada i poolen eller havet från dag till dag för att det är så nära :) här kommer en bild på just den stranden i solnedgången :)

Upp till toppen
Annons: