Annons:
Etikettarbete-studier
Läst 2396 ggr
Emelie
6/30/10, 11:45 PM

Arbeta som engelskalärare?

Jag har hört att det är många som jobbar som engelskalärare i Thailand, både som skollärare och som privatlärare. Är det lätt att hitta jobb? Hur hittade just du ditt lärarjobb?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
scth
9/30/10, 12:51 AM
#1

Jag har jobbat som engelskalärare i Thailand, fick kontakt genom en kompis vars farbror hjälpt till att bygga en skola där. Jag jobbade altså som skollärare till både barn och vuxna. Vet att iallafall den skolan tar emot svenskar så mycket som möjligt men jag skulle tro att det är ganska lätt i allmänhet.

Honestyisdead
10/7/10, 9:23 PM
#2

Det jag har hört är att många som jobbar som lärare där är volontärer, alltså att de inte får betalt.

Emelie
11/21/10, 1:02 AM
#3

#2 Jo, jag har hört att det finns många sådana också. Men det finns ju även många som får betalt har jag hört. De som gör det som volontärer måste ha goda hjärtan, haha! :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

scth
11/24/10, 7:29 PM
#4

Vi var volontärer men fick 2000bath i månaden + husrum + lunch på skolan, det räckte bra men man kan inte räkna med att åka dit för att tjäna med sig pengar hem.

Castiel.
5/12/15, 9:55 PM
#5

Puff

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Upp till toppen
Annons: